Effectieve communicatie in jouw kwaliteitskring
Ingrid Bijlmakers
Vul jouw toolbox met praktische werkvormen en tips op het gebied van effectieve communicatie. We behandelen een aantal waardevolle structuren, modellen en concrete interventies, zodat jij nóg gerichter invloed kan uitoefenen op de professionele ontwikkeling van jouw kwaliteitskring. Lees verder >>
Deskundigheidsbevordering: je doet al veel meer dan je denkt
Luciëlle van den Broek
Als logopedist ben je druk met je vak en alles wat daarvoor nodig is of bij komt kijken. Op dat moment ben je waarschijnlijk niet bezig met de vraag of deze werkzaamheden bijdragen aan je deskundigheidsbevordering. Lees verder >>
Deep Democracy. Iedereen doet mee
Coby Franken
Als begeleider van een kwaliteitskring ben je een belangrijke factor voor goed intercollegiaal overleg. Jij wilt graag zorgdragen voor een uitnodigende sfeer en een gespreksklimaat waar iedereen zich laat horen. Hoe zorg je dat het niet altijd die paar mensen zijn die hun mond open doen bij jouw kwaliteitskring? Dat alle standpunten volledig aan bod komen. Lees verder >>
Compassie; If your compassion does not include yourself, it is incomplete – Buddha
Maaike de Wilde
Waar je met mindfulness met aandacht en zonder oordeel in het hier en nu leert te zijn, is compassie de warmte waarmee je jouw aanwezigheid kunt vullen. Compassie is onlosmakelijk verbonden met zelfcompassie: vriendelijk en liefdevol zijn voor jezelf. Dat klinkt eenvoudig, in de praktijk kan onze kritische stem echter flink in de weg zitten. Lees verder >>
IPO, vormgeven aan je eigen ontwikkeling
Thalita Smit
Het is tegenwoordig steeds belangrijker om een langetermijnvisie op uw therapeutisch handelen te hebben. Dat betekent keuzes maken, profileren en evalueren. Dit is niet alleen belangrijk voor uw eigen ontwikkeling, ook Het Kwaliteitsregister Paramedici vraagt om een goed geformuleerde reflectie op uw handelen met daarbij een concreet plan voor uw individuele professionele ontwikkeling. Lees verder >>
Oplossingsgericht coachen
Esther de Wolf
De workshop gaat over oplossingsgericht coachen en hoe je gesprekken oplossingsgericht kan insteken.
Oplossingsgericht coachen lijkt simpel, maar is in praktijk lastiger dan je denkt:
het maakt een proces of verandering mogelijk via het onderzoeken en bewerkstelligen van de toekomstige gewenste situatie, in plaats van het onderzoeken en het oplossen van het probleem. Dat is nogal anders dan we gewend zijn. Lees verder >>
Kwaliteitscyclus
Yvonne Brookman
We beginnen deze workshop met een korte uitleg over de verbetermethodiek 'invoeren recente inzichten'. Daarna gaan we er praktisch mee aan de slag, met als uitgangspunt de NVLF kwaliteitscyclus. Lees verder >>
Effectief kringmanagement
Julie Davidse-Bovenbergen en Marije Hofs-van Kats
Terwijl de ene kkb’er de taak goed te doen vindt, zucht de andere onder al het werk. Tijdens deze workshop willen we jullie meenemen in effectief kringmanagement. Hoe verdeel je de taken in de kring zo dat je je alleen hoeft te richten op het leiden van de kring en niet op alle overige taken. Lees verder >>
Van gedoe naar geluk in het werk
Erwin Klappe
Enorme versnelling en continue verandering, meer doen met minder (mensen en middelen) en altijd bereikbaar zijn. Dit alles geeft ons stress, onzekerheid en minder controle. Deze turbulente tijd vraagt om meer duidelijkheid in onszelf te vinden. Lees verder >>